Lüks sınıfın en çok beğenilen SUV markası olan Land Rover,
Freelander için kolları sıvadı. Baştan aşağı yenilenen model, Discovery ismiyle
markanın baz modeli oldu
İngiliz lüks otomotiv devi Land Rover, SUV sınıfındaki en
minik temsilcilerinden olan Freelander modelini yeniledi. Land Rover'ın yıllar
önce başlattığı, SUV modası bir kaç yıl önce iyice yol almaya başladı. Markanın
taviz vermediği, bu segment bir dizi yeniliklerle model atağına geçiyor. 3'üncü
nesliyle Discovery Sport adını alan Freelander, markanın giriş seviyesindeki
modeli olmaya devam ediyor. Tasarım açısından aracı ilk incelediğimizde her ne
kadar isim değişikliğine uğrasa da Freelander çizgilerine sadık kalmış. Sadece
büyük bir evrim geçiren karoser yapısı, köklü değişiklikler içeriyor. Daha ufak
ve keskin LED'li far blokları Land Rover geleneğinden gelen, ızgara yapısı
güçlü bir görünüm katmış. Uzun motor kaputunun ucunda ise markanın klasikleşen Discovery
yazısı yer alıyor. Yerden yüksek yapısı ile tam bir SUV görünümü veren
Discovery Sport, eskinin verdiği hükmü sürdürmeyi başarıyor. Aracın yan kısmına
baktığımızda yerden yüksek yapısını fark etmemek mümkün değil hatta binişlerde
bile araca zıplayarak biniyoruz desek yerinde olur. Arka kısımda baktığımızda
yuvarlak hatlar stop bloklarında çoğunlukta yer almış. Aracın boyutlarına
bakacak olursak uzunluğu 4.59 metre, genişliği 1.62 metre iken yerden
yüksekliği de 1.72 metre olarak kayıtlara geçmiş.
Discovery Sport'un iç mekanına girdiğimizde kullanışlı bir alanla
karşı karşıya kalıyoruz. Orta konsolda 8 inçlik büyük bir dokunmatik ekran yer
almış. Ekranın sağ ve sol taraflarında yer alan tuşlar ekrana hüküm ettiriyor.
Deri direksiyon simidi üzerinde yer alan kısa yol tuşları, kolay ve anlaşılır
nitelikte. Direksiyon kısmının arka taraflarında yer alan kulakçıklar, manuel
ve performanslı kullanım sağlıyor. Devir ve hız saatinin ortasında yer alan,
yol bilgisayarı araçla ilgili bütün detayları veriyor. Orta konsolda yer alan
ekranın altında elektronik klima kombinasyonu yer alıyor. Onun hemen altında
arazi şartlarına uygun sürüş modları yer alıyor. 4 farklı sürüş modu yer alan
araçta, yokuş eğim desteği ve eco sürüş modları da burada yer alıyor.
Elektronik vites sport seçeneğini de sunuyor. Koltukların rahat ve kullanışlı
yapısı ısıtmanın yanında, soğutma keyfini de yaşatıyor. Arka koltuklarda baş ve
diz mesafesi yeterli. 7 kişilik olan test konuğumuz 3'üncü sıra koltuklar
sadece çocuklar için. Bagaj alanı 981 litre fakat 3'ncü sıra koltuklar
açıldığında alan biraz daha daralıyor.
Discovery Sport'un kalbinde dizel ve benzinli motor
seçenekleri yer alıyor. Bize konuk olan 2 litrelik benzinli ünite aracın tüm
performansını köküne kadar hissettiriyor. 5000 d/d'da 240 beygir güce sahip
olan Discovery Sport, 1750 d/d'dan itibaren 340 Nm tork sunuyor. 7 kişilik
sürüş pozisyonuna da imkan veren araç, makul sürüş değerleri sunuyor. Fabrika
verisi olarak 100 kilometrede 8 litrelik tüketim gerçekleştiren araç bizim
kullanımız boyunca 10,2 litre seviyelerinde seyretti. Maksimum 199 kilometre
hız ulaşan araç, 0'dan 100 kilometre hıza 8.2 saniyede ulaşıyor. Yol tutuş
konusunda sınırları aştığınızda yerden yüksekliği sebebiyle fazla yatıyor.
Fakat bu sürüş performansı için sert virajlarda ESP devreye giriyor. Darbeleri
oldukça başarılı bir şekilde emen Discovery Sport, rahat bir sürüş pozisyonu
sunuyor.
Yorumlar
Yorum Gönder