Lüks sınıfın en çok beğenilen SUV markası olan Land Rover, Freelander için kolları sıvadı. Baştan aşağı yenilenen model, Discovery ismiyle markanın baz modeli oldu



İngiliz lüks otomotiv devi Land Rover, SUV sınıfındaki en minik temsilcilerinden olan Freelander modelini yeniledi. Land Rover'ın yıllar önce başlattığı, SUV modası bir kaç yıl önce iyice yol almaya başladı. Markanın taviz vermediği, bu segment bir dizi yeniliklerle model atağına geçiyor. 3'üncü nesliyle Discovery Sport adını alan Freelander, markanın giriş seviyesindeki modeli olmaya devam ediyor. Tasarım açısından aracı ilk incelediğimizde her ne kadar isim değişikliğine uğrasa da Freelander çizgilerine sadık kalmış. Sadece büyük bir evrim geçiren karoser yapısı, köklü değişiklikler içeriyor. Daha ufak ve keskin LED'li far blokları Land Rover geleneğinden gelen, ızgara yapısı güçlü bir görünüm katmış. Uzun motor kaputunun ucunda ise markanın klasikleşen Discovery yazısı yer alıyor. Yerden yüksek yapısı ile tam bir SUV görünümü veren Discovery Sport, eskinin verdiği hükmü sürdürmeyi başarıyor. Aracın yan kısmına baktığımızda yerden yüksek yapısını fark etmemek mümkün değil hatta binişlerde bile araca zıplayarak biniyoruz desek yerinde olur. Arka kısımda baktığımızda yuvarlak hatlar stop bloklarında çoğunlukta yer almış. Aracın boyutlarına bakacak olursak uzunluğu 4.59 metre, genişliği 1.62 metre iken yerden yüksekliği de 1.72 metre olarak kayıtlara geçmiş.



Discovery Sport'un iç mekanına girdiğimizde kullanışlı bir alanla karşı karşıya kalıyoruz. Orta konsolda 8 inçlik büyük bir dokunmatik ekran yer almış. Ekranın sağ ve sol taraflarında yer alan tuşlar ekrana hüküm ettiriyor. Deri direksiyon simidi üzerinde yer alan kısa yol tuşları, kolay ve anlaşılır nitelikte. Direksiyon kısmının arka taraflarında yer alan kulakçıklar, manuel ve performanslı kullanım sağlıyor. Devir ve hız saatinin ortasında yer alan, yol bilgisayarı araçla ilgili bütün detayları veriyor. Orta konsolda yer alan ekranın altında elektronik klima kombinasyonu yer alıyor. Onun hemen altında arazi şartlarına uygun sürüş modları yer alıyor. 4 farklı sürüş modu yer alan araçta, yokuş eğim desteği ve eco sürüş modları da burada yer alıyor. Elektronik vites sport seçeneğini de sunuyor. Koltukların rahat ve kullanışlı yapısı ısıtmanın yanında, soğutma keyfini de yaşatıyor. Arka koltuklarda baş ve diz mesafesi yeterli. 7 kişilik olan test konuğumuz 3'üncü sıra koltuklar sadece çocuklar için. Bagaj alanı 981 litre fakat 3'ncü sıra koltuklar açıldığında alan biraz daha daralıyor.




Discovery Sport'un kalbinde dizel ve benzinli motor seçenekleri yer alıyor. Bize konuk olan 2 litrelik benzinli ünite aracın tüm performansını köküne kadar hissettiriyor. 5000 d/d'da 240 beygir güce sahip olan Discovery Sport, 1750 d/d'dan itibaren 340 Nm tork sunuyor. 7 kişilik sürüş pozisyonuna da imkan veren araç, makul sürüş değerleri sunuyor. Fabrika verisi olarak 100 kilometrede 8 litrelik tüketim gerçekleştiren araç bizim kullanımız boyunca 10,2 litre seviyelerinde seyretti. Maksimum 199 kilometre hız ulaşan araç, 0'dan 100 kilometre hıza 8.2 saniyede ulaşıyor. Yol tutuş konusunda sınırları aştığınızda yerden yüksekliği sebebiyle fazla yatıyor. Fakat bu sürüş performansı için sert virajlarda ESP devreye giriyor. Darbeleri oldukça başarılı bir şekilde emen Discovery Sport, rahat bir sürüş pozisyonu sunuyor. 


Yorumlar