Mercedes-Benz, ilk olarak 1996 yılında üretimine başladığı
Vito için gaza bastı. İspanya ve Çin'de üretimi gerçekleştirilen Vito Tourer
1.6 litrelik dizel motoru ve geniş iç hacmiyle konuğumuz oldu
Hafif ticari araç segmentinde yer alan panelvan ve van karoser
seçeneğiyle Vito modeli artık otomobil sıfatına büründü. Özellikle İstanbul'da köprü
geçişlerinde büyük kolaylık sağlayacak olan model, sürücüye ve yolcularına
rahat ve geniş bir ortam sunuyor. Vito’nun ilk nesli 1996 yılından 2003 yılına
dek sürerken, bu nesilde benzinli ünite 120 beygir güç ve dizel ünitelerde 122
ve 140 beygir güç üretebiliyordu. Yeni teknolojiler sayesinde daha verimli
dizel motorların geliştirilmesiyle birlikte Vito’da 3 adet dizel motor yer
almış. Bu motorlar 111-114 ve 116 BlueTec olarak adlandırılmıştır. Vito
modelinin ikinci neslinde yer alan motorlar Euro3 ve Euro4 emisyon
standartlarına uyumlu olarak üretilmiş ve en katı emisyon standardının
uygulandığı İngiltere’nin Londra kentinde bile sorunsuzca piyasaya
sürülebilmiştir. Bu kadar tarihi bilgiden sonra aracın dış tasarımına bakacak
olursak daha fazla yere doğru uzanan kaput araca sportif bir hava katmış.
Belirgin çizgilerin yer aldığı, ön kaput bir önceki karoser yapısına göre daha
kaslı olmuş. Geniş far grupları bir üst modelde LED destekli sunulurken bizde
yer alan test aracında normal sarı far grupları tercih edilmiş. Artık daha
büyük bir alan kapsayan far blokları, daha geniş bir ızgara ile sunuluyor.
Tamamen sadelikten yana olan tasarım anlayışı Vito'da, tam bir makam aracı
tadını veriyor. Dikiz aynaları araçla o kadar uyumlu büyüklükte olmuş ki göze
batmıyor.
Aracın iç kısmına ilk adım attığınızda ön kısım sürücüyle
birlikte 3 kişiye seyahat imkanı sunuyor. Ön paneldeki sadelik radyonun aracın
tam göbeğine konumlandırılmış olması şık bir vuruş olmuş. Sadece dikkatimizi
çeken bu denli bir aracın içerisinde biz dokunmatik çok fonksiyonlu bir ekran
beklerken sadece radyonun olması yada bir geri görüş kamerasının olmaması bize
göre bir eksiklik. Ön konsolda yer alan yuvarlak havalandırma ızgaraları, üç
kollu direksiyon simidi binek modellerden tanıdık. Aracın arka kısmına
geçildiğinde ise 3 er karşılıklı koltuklu 6 kişilik bir bölümle
karşılaşıyorsunuz. Arkada yan camlar üç parmak genişliğinde açılma özelliğine
sahip ve aracın içerisini havalandırmak gerektiğinde çok işe yarıyor. Vito
Tourer’nın tavan bölümünde yer alan havalandırma kanalları, iç mekandaki hava
değişimini kolaylıkla sağlıyor. Araçtaki en güzel özellik ise her şeyin en sade
şekilde konumlandırılmış olması. Araçtaki deri koltukların yerini ise kumaş
döşemeler kapmış.
Motor ünitelerinin hacimleri ise 1.6 ve 2.1 litre olarak
seçim imkanı sunulmuş. Dizel seçeneğinde 114, 136 ve 163 beygirlik güç
seçeneklerini sunan Vito, yakıt tüketimi konusunda artık daha verimli. Dizel
yakıt seçeneği, daha az yakıt tüketmesinden dolayı Vito modelinin günümüze dek
gelmesinde en etken rol oynamış ve en çok tercih edilen motorları da dizel
üniteler olmuştur. Bize konuk olan 111 BlueTEC modelinde 1.6 litrelik dizel bir
ünite görev yapıyor. Bu motor 3800d/d'dan itibaren 114 beygir güç üreten motor,
1500d/d'dan itibaren 270 Nm'lik tork değeri sunuyor. Alt devirlerde çok tepkili
olmayan araç üst devirlerde daha başarılı. 6 ileri manuel vites ile sunulan
araç 0'dan 100 kilometre hıza 15,1 saniyede ulaşıyor. Yakıt türü olarak dizel
kullanıldığı araç 75 litrelik depoya sahip ve galiba izlenimlerimiz
doğrultusunda bu araç mazotu kokluyor desek yerinde olur. Fabrika verisi olarak
100 kilometrede ortalama 6,3 litrelik tüketim gerçekleştiren araç bizim
sürüşümüz boyunca 7,9 litrelik bir tüketim gerçekleştirdi. Daha uzun mesafeli
yol şartlarında ise bu tüketim oranı 6 litrelere kadar düştü. Özellikle
filolara kesin çözüm olmasının yanında geniş aileler içinde Mercedes-Benz iyi
bir seçenek sunuyor.
Yorumlar
Yorum Gönder