Premium otomobil markalarından olan Volvo, güvenliğiyle
dillere destan olan modelleriyle atağa devam ediyor. C segmentinde mücadele veren
markanın V40 modeli sportif tasarımı ve güçlü T5 motoruyla deyim yerindeyse kan
dolaşımınızı hızlandırıyor
İsveçli lüks otomotiv üreticisi Volvo, kompakt hatcback
modeli olan V40 için kolları sıvadı. S40 modelinin yerini alan model, ekonomik
dizel ve performanslı benzinli motor seçenekleriyle herkese uygun bir tarz
sunmayı başarıyor. Bizim test sayfalarımıza konuk olan V40 R-Design T5 modeli,
dinamik bir sürüş karakterinin yanı sıra, dikkat çekici tasarım unsurlarını da
vadediyor. Aracın öncelikle dış tasarımına bakacak olursak, R-Design modelinin
verdiği güçle, LED'li gündüz farları dikkat çekiyor. Ön tamponun iki ucuna
konumlandırılan LED'ler ve geniş ızgara tasarımı test konuğumuzu oldukça çekici
göstermiş. Ön ızgara krom çerçeve ile çevrelenirken orta kısımda klasik Volvo
logosu yer alırken sol tarafta R-Design donanımı da belirtilmiş. Volvo V40
R-Design, keskin çizgileriyle dinamik bir siluet çiziyor. Aracın yan kısmına
baktığımızda dikiz aynalarının krom kaplama olması dikkat çekiyor. Tamamen uyum
halinde olan tasarım, sportif jantlarıyla tamamen şıklık abidesine kavuşmuş.
Akıcı ve zarif çizgilerle beslenen V40 T5, tipik bir hatcback tasarımını sunmayı
başarmış. Arka tasarım tamamen göreceli meselesi, R-Design paketiyle bir Volvo
V40 sahibi olursanız, size krom çıtalı bir difizör ve büyük çift çıkışlı bir
egzoz sistemi sunulacak. Markaya özgü dik ve tavana doğru uzanan stoplar
oldukça çekici. Aracın boyutlarına bakacak olursak, uzunluğu 4.36 metre,
genişliği 1.80 metre iken yerden yüksekliği ise 1.42 metre olarak kayıtlara
geçmiş.
Volvo V40'ın iç mekanına bakacak olursak, tamamen spor
koltuklar ve çizgiler araca hakim. Deri
direksiyon simidi üzerinde sade ve anlaşılır bir kısa yol tuşları
mevcut. Hemen direksiyon simidinin alt kısmında R-Design logosunu da bulmak
mümkün. Orta konsolda ufak bir ekran sunulmuş. Hemen alt kısımda Krom detaylı
müzik sistemi ve havalandırma butonları yer almış. Siyah ve gri renkle metal
görünümü veren konsol, mavi bir şerit ile çerçevelenmiş. Araç ergonomik olarak
başarılı işçilik ve kalite sınıf üzerinde. Koltuklar destekli ve kafalıklarda
yine R-Design logosu yer alıyor. Vites körüğünde ve koltuklarda beyaz
dikişlerin yer aldığı araç bu konuda motor gücüyle uyuşmuyor. Önde ve arkada
baş ve diz mesafesi yeterli, yolculuklar için arka kısımda 2 kişi rahat
edebilir fakat 3'üncü kişi için biraz sıkıntı verebilir. Modelde bolca eşya
gözü sunulmuş. Aracın bagaj hacmi ise 324 litre.
Volvo V40 T5 R-Design, asıl hünerini asfaltta sağlıyor. 2
litrelik dört silindirli turbo benzinli motor tam olarak sağ ayağına hakim
olamayanlar herhalde cevher. 8 ileri Geartronic şanzıman ile kombine edilen,
araç 5500d/d'da 245 beygir güç sunuyor ve maksimum torkuda 1500d/d'dan itibaren
350 Nm. 0'dan 100 kilometre hıza 6.3 saniyede ulaşan araç, maksimum 240
kilometre hız yapıyor. Yakıt tüketimi konusunda da oldukça istikrarlı olan
araç, fabrika verisi olarak 100 kilometrede ortalama 5.9 litrelik tüketim
gerçekleştiriyor. Yüksek tork ve beygir gaza her dokunduğunuzda içinizi
gıdıklaya bilir. 8 ileri Geartronic şanzımanla birlikte aracın ağırlığı 2050
kilogramı buluyor. Bu ağırlığa göre aracın verileri gerçekten başarılı. Vites
kutusunun çabuk geçişleri, güç kaybına uğratmıyor. En başında da bahsettiğim
gibi sağ ayağımıza hakim olabildiğimiz anlarda bizim yakıt tüketimimiz 100
kilometrede 7 litre seviyelerinde idi. Sert süspansiyon yapısı performanslı
kullanımlarda oldukça işe yarıyor. Sınırları zorlarsak araç sert virajlarda
önden kayma gerçekleştiriyor. Ufak
kontralarla yolda kalmak size kalmış veya ESP zaten fazla ileri götürmüyor.
Volvo V40 T5, 144 bin 380 liradan satışa sunulurken, R-Design paketi için
ortalama 4 bin lira daha ödemek gerekiyor.
Yorumlar
Yorum Gönder