Volvo V40 T5 Testi

Premium otomobil markalarından olan Volvo, güvenliğiyle dillere destan olan modelleriyle atağa devam ediyor. C segmentinde mücadele veren markanın V40 modeli sportif tasarımı ve güçlü T5 motoruyla deyim yerindeyse kan dolaşımınızı hızlandırıyor



İsveçli lüks otomotiv üreticisi Volvo, kompakt hatcback modeli olan V40 için kolları sıvadı. S40 modelinin yerini alan model, ekonomik dizel ve performanslı benzinli motor seçenekleriyle herkese uygun bir tarz sunmayı başarıyor. Bizim test sayfalarımıza konuk olan V40 R-Design T5 modeli, dinamik bir sürüş karakterinin yanı sıra, dikkat çekici tasarım unsurlarını da vadediyor. Aracın öncelikle dış tasarımına bakacak olursak, R-Design modelinin verdiği güçle, LED'li gündüz farları dikkat çekiyor. Ön tamponun iki ucuna konumlandırılan LED'ler ve geniş ızgara tasarımı test konuğumuzu oldukça çekici göstermiş. Ön ızgara krom çerçeve ile çevrelenirken orta kısımda klasik Volvo logosu yer alırken sol tarafta R-Design donanımı da belirtilmiş. Volvo V40 R-Design, keskin çizgileriyle dinamik bir siluet çiziyor. Aracın yan kısmına baktığımızda dikiz aynalarının krom kaplama olması dikkat çekiyor. Tamamen uyum halinde olan tasarım, sportif jantlarıyla tamamen şıklık abidesine kavuşmuş. Akıcı ve zarif çizgilerle beslenen V40  T5, tipik bir hatcback tasarımını sunmayı başarmış. Arka tasarım tamamen göreceli meselesi, R-Design paketiyle bir Volvo V40 sahibi olursanız, size krom çıtalı bir difizör ve büyük çift çıkışlı bir egzoz sistemi sunulacak. Markaya özgü dik ve tavana doğru uzanan stoplar oldukça çekici. Aracın boyutlarına bakacak olursak, uzunluğu 4.36 metre, genişliği 1.80 metre iken yerden yüksekliği ise 1.42 metre olarak kayıtlara geçmiş.




Volvo V40'ın iç mekanına bakacak olursak, tamamen spor koltuklar ve çizgiler araca hakim. Deri  direksiyon simidi üzerinde sade ve anlaşılır bir kısa yol tuşları mevcut. Hemen direksiyon simidinin alt kısmında R-Design logosunu da bulmak mümkün. Orta konsolda ufak bir ekran sunulmuş. Hemen alt kısımda Krom detaylı müzik sistemi ve havalandırma butonları yer almış. Siyah ve gri renkle metal görünümü veren konsol, mavi bir şerit ile çerçevelenmiş. Araç ergonomik olarak başarılı işçilik ve kalite sınıf üzerinde. Koltuklar destekli ve kafalıklarda yine R-Design logosu yer alıyor. Vites körüğünde ve koltuklarda beyaz dikişlerin yer aldığı araç bu konuda motor gücüyle uyuşmuyor. Önde ve arkada baş ve diz mesafesi yeterli, yolculuklar için arka kısımda 2 kişi rahat edebilir fakat 3'üncü kişi için biraz sıkıntı verebilir. Modelde bolca eşya gözü sunulmuş. Aracın bagaj hacmi ise 324 litre.




Volvo V40 T5 R-Design, asıl hünerini asfaltta sağlıyor. 2 litrelik dört silindirli turbo benzinli motor tam olarak sağ ayağına hakim olamayanlar herhalde cevher. 8 ileri Geartronic şanzıman ile kombine edilen, araç 5500d/d'da 245 beygir güç sunuyor ve maksimum torkuda 1500d/d'dan itibaren 350 Nm. 0'dan 100 kilometre hıza 6.3 saniyede ulaşan araç, maksimum 240 kilometre hız yapıyor. Yakıt tüketimi konusunda da oldukça istikrarlı olan araç, fabrika verisi olarak 100 kilometrede ortalama 5.9 litrelik tüketim gerçekleştiriyor. Yüksek tork ve beygir gaza her dokunduğunuzda içinizi gıdıklaya bilir. 8 ileri Geartronic şanzımanla birlikte aracın ağırlığı 2050 kilogramı buluyor. Bu ağırlığa göre aracın verileri gerçekten başarılı. Vites kutusunun çabuk geçişleri, güç kaybına uğratmıyor. En başında da bahsettiğim gibi sağ ayağımıza hakim olabildiğimiz anlarda bizim yakıt tüketimimiz 100 kilometrede 7 litre seviyelerinde idi. Sert süspansiyon yapısı performanslı kullanımlarda oldukça işe yarıyor. Sınırları zorlarsak araç sert virajlarda önden kayma gerçekleştiriyor.  Ufak kontralarla yolda kalmak size kalmış veya ESP zaten fazla ileri götürmüyor. Volvo V40 T5, 144 bin 380 liradan satışa sunulurken, R-Design paketi için ortalama 4 bin lira daha ödemek gerekiyor. 


Yorumlar