Fransız otomotiv devi Renault, Bursa'da ürettiği Clio
modeliyle başarılı bir satış grafiğine ulaştı. Tasarımıyla gönülleri feth eden
model, Sport Tourer seçeneğiyle kullanıcılarına daha fazla alan sunuyor
Renault'un Bursa'da banttan indirdiği modeli olan Clio,
4'üncü nesliyle yeniden doğdu. Evrim geçirmiş haliyle daha çok beğeni toplayan
Clio, yepyeni tasarım anlayışını Sport Tourer seçeneğiyle de sunuyor. Zengin
güvenlik donanımı ve yeni nesil multimedya sistemiyle B sınıfının en iddialı
modellerinden biri haline gelen araç, motor seçenekleriyle de bir çok rakibine
çalım atıyor. Ödüllü 1.5 dCi dizel motor seçeneğiyle test konuğumuz olan Clio
Sport Tourer, uzun menziller vadediyor. Kardeşi hatcback modelinden 20 cm daha
uzun olan test aracımızın toplan uzunluğu 4.26 metre olarak kayıtlara geçmiş.
Hatcback modeline göre boyutlarında farklı bir değişikliğin bulunmadığı aracın
genişliği, 1.73 metre iken yerden yüksekliği de 1.44 metre olarak hesaplanmış.
Clio'yu istediğiniz renklerde kişiselleştirmek mümkün. Kahve rengi test
aracımızın ön bölümü diğer Clio modelleriyle aynı. Büyük farlar ve logo dış
tasarımda en çok dikkat çeken özelliklerden demek mümkün. Gündüz LED'leri
dikkat çekerken siyah piano kaplama kaliteyi üst çıtaya taşımış. Aracın yan
kısmına baktığımızda standart bir Clio modelinden ayırt etmeye başlıyoruz.
Metalik tavan rayları ve uzun karoser yapısıyla araç, hatcback kardeşinden daha
sportif duruyor. Sportif tampon, küçük stop grubu ve gizli arka kapılar, coupe
bir modele gerek bırakmayacak kadar iddialı çizgiler sunmuş.
Kişisel iç mekan
Aracın iç mekanına girdiğimizde kahve tonlarının ve krem
renginin hakim olduğunu görüyoruz. Dış tasarımla tamamen uyumlu olan iç hacim, malzeme
ve işçilik konusunda B segmentine göre yeterli. Kişiselleştirme sadece dış
tasarımda bitmiyor. İç mekanda da ufak dokunuşlar yapabilirsiniz. Deri
direksiyon simidi bu kişiselleştirmeyle krem rengine sıçramış, havalandırma
kanalları zira yine aynı. Yani ön konsol tamamen krem, kahve ve siyah renklerle
kombine edilmiş. Buda oldukça enerjik bir tasarım anlayışını yansıtmış. Kapı
kollarındaki siyah piano kaplama iç mekanda kalite algısını yükseltmiş. Clio
Sport Tourer’ın göstergeleri modern ve şık. Ortada dijital hız göstergesi, sağ
ve soldaysa yakıt ve devir göstergeleri bulunuyor. Hız sabitleyici ve
sınırlayıcı tuşu bu otomobilde de el freninin hemen yanına konumlandırılmış. Bu
tuşun hemen yanında ise “ECO” modu yer alıyor. Bu mod aktifken Clio size en
ekonomik sürüşü gerçekleştirebilmeniz için yardımcı oluyor. Aracın sürüş
pozisyonu oldukça iyi. Rahat gözlemlene bilen yol koltukların rahatlığıyla daha
keyifli hale geliyor. Arka kısımda Clio oldukça cömert bir alan sunmuş. Baş ve
diz mesafesinin yeterli olduğu arka kısımda 3 kişiye rahatlıkla seyahat etme
imkanı sunulmuş. Hatcback kardeşine göre artan uzunluk bagaj hacmine yansımış.
143 litre daha fazla alan sunan aracın bagaj hacmi 443 litreye ulaşmış. Araç
bagaj kapağının hemen altında 85 litrelik bir alan daha sunuyor.
Bir depo ile 1300 kilometre
Renault Clio Sport Tourer asıl hünerini ödüllü motor
seçeneğiyle sergiliyor. Motor kaputunun altında yatan 1.5 litrelik dCi ünite Stop&Start
sistemli versiyonla gerçekten uzun menziller vadediyor. Her türlü yol
koşullarında kullanma fırsatı yakaladığımız araç, cimri tüketimiyle tam not
alıyor. 1.5 litrelik dizel ünite 4000d/d'de itibaren 90 beygirlik güç sunarken,
maksimum torkuda 1750d/d'dan itibaren 220 Nm. Oldukça oturaklı olan bu motor
ECO moduyla sakin sürüşler de başarılı. Biraz daha sportif sürüşler isterseniz
ECO modunu kapabilmek mümkün. Hissedilir şekilde tepkileri değişen
araç, 0'dan
100 kilometre hıza 11.6 saniyede ulaşırken maksimum 178 kilometre hız yapıyor.
5 ileri manuel vites ile kombine edilen aracın fabrika verisi olarak yakıt
tüketimleri ise şöyle; şehir içi 4,3 litre, şehir dışı 3,2 litre, karma
tüketimde ise 3,6 litre olarak kayıtlara geçmiş. Bizim sürüşümüz boyunca araç,
şehir dışında neredeyse fabrika verisine ulaştık. Yaklaşık 700 kilometrelik bir
şehir dışı sürüşümüzde ekranlarımıza 3,5 litrelik bir tüketim yansıdı. Hiç yol
bilgisayarımızı sıfırlamadan şehir içinde 500 kilometrelik bir sürüş daha
yaptık ve bu tüketimde 3,8 litre ekranlarımıza yansıdı. Bu da demek oluyor ki,
fabrika verisine göre araç 45 litrelik yakıt deposuyla ortalama 1300
kilometrelik bir menzil vad ediyor. Bu değerlere ulaşmak açıkçası hiçte zor
değil. 1121 kilogramlık ağırlık, hatchback kardeşinden sadece 50 kilogram
daha fazla. Araçta sunulan zengin donanım aracın cazibesini artırıyor. Araçta
6 hava yastığı, ABS, ASR, ESP, Cruise Control, LED gündüz farları, elektronik
klima, park sensörü, eller serbest Renault Card sistemi, 7 inç dokunmatik
ekranlı R-Nav navigasyonlu multimedya sistemi ve 16 inç alaşım jantlar sunuluyor. Orta sertlikte bir süspansiyon
sisteminin yer aldığı araç, minik darbeleri emmede başarılı. Sürücüye güven
veren yol tutuş sistemi, sınırları zorladığınızda önden kayma eğilimi gösterse
de ESP buna izin vermiyor. Yalıtım konusunda da dizel sesini iyi izole eden
araç, yüksek hızlarda dikiz aynalarından dolayı rüzgar sesini içeri alıyor.
Makul fiyatı ve düşük yakıt tüketimiyle Clio Sport Tourer, kilometre yapmayı
sevenler için nokta atışı yapıyor.
Yorumlar
Yorum Gönder