Nissan Qashqai, yeni nesliyle de sınıfının lideri olmaktan
vazgeçmiyor. Markanın sevilen donanım ve malzeme kalitesi artan araç, Renault
ortaklığıyla kullandığı ödüllü 1.5 dCi motor seçeneği manuel şanzımanıyla uzun
menziller vadediyor
Japon otomobil üreticisi Nissan, crossover pazarının ortaya
çıkmasında ön ayak olan modeli Qashqai ile elde ettiği başarılarına yenisini
ekliyor. SUV pazarında liderlikten inmeyen araç, yeni nesliyle çıtayı bir hayli
yükseldi. Malzeme kalitesi ve donanımlarıyla Premium markalara yaklaşan
otomobil, fiyat bakımından da sınıfının zirvesini zorluyor. Önceki nesilde de
görev yapan 1.5 litrelik dCi ünite büyük bir başarıya ulaşmış ve ekonomik
tüketimiyle de tüm dikkatleri üstüne çekiyor.
Tamamen yenilenen iç ve dış tasarımıyla dikkat çeken
otomobil, markanın yeni yüzünü taşıyor. LED gündüz farlarıyla şekillendirilen
ön görünüm, şık ve sportif çizgilere sahip. Arka tasarım ise, yeni far grubuyla
daha dinamik hale getirilmiş. Aracın kokpiti de tepeden tırnağa yenilenmiş.
Kaliteli kaplamalar ve yumuşak malzemelerin bolca kullanıldığı iç mekanda
Premium havası hakim. Yüksek sürüş pozisyonu değiştirilmeyen araç, 7 inçlik
dokunmatik ekranlı multimedya sistemi ve piyano boyalı kaplamalarla teknolojik
görünmeyi de başarıyor. Bize konuk olan Platinum versiyonunda standart olarak
sunulan deri döşeme kaliteli, koltukların sertliği ise uzun yolculuklarda bile
yormayacak şekilde ayarlanmış. İç mekanda 5 yetişkine yeterli hacim sunuluyor.
430 litrelik bagaj hacmi de başarılı sayılabilir.
Araçta kullanılan 1.5 litrelik dizel ünite, 110 beygir güç
ve tam 260 nm tork üretiyor. 1365 kilogramlık otomobili hareket ettirmede
zorlanmayan ünite, bize manuel şanzımanla konuk oldu. 6 ileri manuel şanzımanın
oranları iyi ve özellikle yakıt tüketimine faydası büyük. Hızlanmalardaki motor
gürültüsünü iyi izole etmeyi başaran marka, yüksek hızlarda dikiz aynalarından
rüzgar sesi alıyor. Araç 0’dan 100 kilometre hıza 11,9 saniyede ulaşıyor. Saatte
182 kilometrelik son sürat de yeterli seviyede. Kullanım sırasında çok hızlı
hissettirmeyen otomobil, yüksek tork sayesinde fark ettirmeden yüksek hızlara
ulaşabiliyor. Tatlı sert süspansiyon sistemi, hem aracın virajlarda yatmasını
engelliyor hem de konfora destek veriyor. Aracın yol tutuş özellikleri
sınıfının en iyisi olmasa da oldukça başarılı demek mümkün. Güçlü dizel motor,
performansı kadar tüketimiyle de iddialı. Fabrika verilerine göre ortalama
tüketim 3.8 litre. Bizim denemelerimizdeyse araç 5 litre seviyelerini geçmedi.
Nissan, yeni Qashqai’yi baz modeli 73 bin 590 liradan başlıyor. Dizel versiyon
içinse en az 84 bin 390 lira ödemek gerekiyor. X-Tronic şanzıman seçeneği ise
80 bin 990 lira. Test konuğumuz olan Nissan Qashqai 1.5 dCi Platinum Premium
Pack ise 114 bin 290 liralık bir etikete sahip. Platinum’da şerit takip
sistemi, aktif sürüş kontrolü, otomatik çarpışla önleyici, otomatik far
asistanı gibi Premium donanımlar standart.
Yorumlar
Yorum Gönder