Nissan Qashqai 1.5 dCi Testi

Nissan Qashqai, yeni nesliyle de sınıfının lideri olmaktan vazgeçmiyor. Markanın sevilen donanım ve malzeme kalitesi artan araç, Renault ortaklığıyla kullandığı ödüllü 1.5 dCi motor seçeneği manuel şanzımanıyla uzun menziller vadediyor

Japon otomobil üreticisi Nissan, crossover pazarının ortaya çıkmasında ön ayak olan modeli Qashqai ile elde ettiği başarılarına yenisini ekliyor. SUV pazarında liderlikten inmeyen araç, yeni nesliyle çıtayı bir hayli yükseldi. Malzeme kalitesi ve donanımlarıyla Premium markalara yaklaşan otomobil, fiyat bakımından da sınıfının zirvesini zorluyor. Önceki nesilde de görev yapan 1.5 litrelik dCi ünite büyük bir başarıya ulaşmış ve ekonomik tüketimiyle de tüm dikkatleri üstüne çekiyor.






Tamamen yenilenen iç ve dış tasarımıyla dikkat çeken otomobil, markanın yeni yüzünü taşıyor. LED gündüz farlarıyla şekillendirilen ön görünüm, şık ve sportif çizgilere sahip. Arka tasarım ise, yeni far grubuyla daha dinamik hale getirilmiş. Aracın kokpiti de tepeden tırnağa yenilenmiş. Kaliteli kaplamalar ve yumuşak malzemelerin bolca kullanıldığı iç mekanda Premium havası hakim. Yüksek sürüş pozisyonu değiştirilmeyen araç, 7 inçlik dokunmatik ekranlı multimedya sistemi ve piyano boyalı kaplamalarla teknolojik görünmeyi de başarıyor. Bize konuk olan Platinum versiyonunda standart olarak sunulan deri döşeme kaliteli, koltukların sertliği ise uzun yolculuklarda bile yormayacak şekilde ayarlanmış. İç mekanda 5 yetişkine yeterli hacim sunuluyor. 430 litrelik bagaj hacmi de başarılı sayılabilir.



Araçta kullanılan 1.5 litrelik dizel ünite, 110 beygir güç ve tam 260 nm tork üretiyor. 1365 kilogramlık otomobili hareket ettirmede zorlanmayan ünite, bize manuel şanzımanla konuk oldu. 6 ileri manuel şanzımanın oranları iyi ve özellikle yakıt tüketimine faydası büyük. Hızlanmalardaki motor gürültüsünü iyi izole etmeyi başaran marka, yüksek hızlarda dikiz aynalarından rüzgar sesi alıyor. Araç 0’dan 100 kilometre hıza 11,9 saniyede ulaşıyor. Saatte 182 kilometrelik son sürat de yeterli seviyede. Kullanım sırasında çok hızlı hissettirmeyen otomobil, yüksek tork sayesinde fark ettirmeden yüksek hızlara ulaşabiliyor. Tatlı sert süspansiyon sistemi, hem aracın virajlarda yatmasını engelliyor hem de konfora destek veriyor. Aracın yol tutuş özellikleri sınıfının en iyisi olmasa da oldukça başarılı demek mümkün. Güçlü dizel motor, performansı kadar tüketimiyle de iddialı. Fabrika verilerine göre ortalama tüketim 3.8 litre. Bizim denemelerimizdeyse araç 5 litre seviyelerini geçmedi. Nissan, yeni Qashqai’yi baz modeli 73 bin 590 liradan başlıyor. Dizel versiyon içinse en az 84 bin 390 lira ödemek gerekiyor. X-Tronic şanzıman seçeneği ise 80 bin 990 lira. Test konuğumuz olan Nissan Qashqai 1.5 dCi Platinum Premium Pack ise 114 bin 290 liralık bir etikete sahip. Platinum’da şerit takip sistemi, aktif sürüş kontrolü, otomatik çarpışla önleyici, otomatik far asistanı gibi Premium donanımlar standart.


Yorumlar