Alman otomobil üreticisi Opel, B-SUV segmentindeki temsilcisi Mokka'yı yeni nesil dizel otomatik şanzımanıyla donattı. Güçlü ve ekonomik bir motor seçeneğiyle yeniden gönüller de taht kurmak isteyen Mokka, yüksek sürüş pozisyonuyla iyi bir seçenek sunuyor
Son zamanların adeta vazgeçilmez araç, modellerinden olmaya
başlayan SUV otomobiller, markaları farklı bir rekabet yarışına yöneltti.
Opel'de bu pazara Mokka ile sert bir giriş yaptı. Opel’in SUV versiyonu Mokka,
iri ve bir o kadara da sevimli yapısı ile tüketicinin karşısına çıktı fakat,
bir eksiği vardı. Özellikle İstanbul'un karmaşasında otomatik şanzıman tercihi
artarken, bu duruma kayıtsız kalamadı ve sonunda dizel otomatik versiyonuyla
Opel kullanıcılarının yüzünü güldürmeyi başardı. Bizimde bu ay ki test
konuklarımız arasında yer alan Mokka'da 1.6 115 HP benzinli, 1.4 Turbo benzinli
140 HP ve yeni 1.6 litre turbo dizel 136 beygirden oluşan 3 farklı motor
seçeneğiyle sunuluyor. Otomatik ve manuel şanzıman seçeneğini de sunan model de
4 tekerden çekiş sistemi de var. Modern görünümü ve heybetli yapısı Mokka’yı
tarif ederken kullanabileceğimiz belirgin özellikleri arasında yer alıyor. Önde
iri ve büyük farlar diğer Opel modellerini anımsatıyor. Şişkin çamurluklar ve
belirgin kat çizgileri de diğer Opel modellerine yakın tasarım anlayışı olarak
görülüyor. Birçok SUV’daki gibi tamponların altı siyah ve farklı renkli olarak
boyanmış bu da araca farklı bir hava katıyor. U şeklindeki bagaj kapağı sade
ama diğer detaylar oldukça başarılı. Opel Mokka'nın boyutlarına bakacak olursak
uzunluğu 4,27 metre, genişliği 1,77 metre iken yerden yüksekliği de 1,65 metre
olarak kayıtlara geçmiş.
Test konuğumuz olan Opel Mokka’da 1.6 litrelik CDTI motor bizde otomatik şanzıman seçeneğiyle konuk oldu. Yeni nesil dizel ünite sessiz çalışması ve ekonomisiyle beğenimizi kazandı. Bu motor 3500d/d’da 136 beygir güç üretirken maksimum torkuda 2000d/d'de 320 Nm. Saatte 188 kilometre hıza ulaşan araç, 0'dan 100 kilometre hıza 10,9 saniyede ulaşıyor. Otomatik şanzımanlı test aracımızın manuel kullanma imkanı da sunuyor. Birçok otomobilde manuel konumda vites kolu ileri geri hareket ettirilirken Mokka’nın vites topuzunun üzerinde artı ve eksi butonuna basmak gerekiyor. Yeni nesil dizel otomatik Mokka, fabrika verisi olarak 100 kilometrede ortalama 5,1 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştirirken bizim kullanımız boyunca araç, 6 litrelik tüketim değerini ekranlarımıza yansıttı. Yolun daha sakin olduğu zamanlarda ise bu tüketimi 5 litre seviyelerine indirmekte mümkün. Yol tutuş konusunda beğeni toplayan model, sert virajlarda hafif kaymalar gerçekleştirse de ESP hemen devreye giriyor.
Yorumlar
Yorum Gönder