Üretildiği ilk yıllardan itibaren 41 milyonluk bir satış
rakamına ulaşan Toyota Corolla, yenilendi. 11’inci nesliyle Sakarya’da üretim
bandından inen araç, benzinli ve dizel motor seçeneğine sahipken otomatik
şanzıman imkânı da sunuyor
Sakarya’da üretilen Toyota Corolla, bir önceki karoser
yapısına göre daha dinamik bir yapıya kavuşmuş. Geriye doğru uzatılmış farlar, daha
şık bir krom kaplama ızgara dikkat çekiyor. Artık daha keskin çizgilere sahip
olan Corolla atletik bir karoser yapısına sahip olmuş. LED gündüz farı
teknolojisi ise farların ızgaraya yakın olan bölümün üst köşesine yer alıyor. Önden
arkaya stop grubuna doğru uzanan çizgiler araçta tam bir bütünlük sağlamış. Paralel
uzanan tavan çizgisi içeride iyi bir baş mesafesi, yükselmeyen omuz çizgisi ve
geniş camlar ferah bir iç kabinin sinyallerini bizlere veriyor. Arka kısımda
stop grubu bagaj kapağı üzerine taşırılarak bütünlük sağlanırken, kullanılan
nikelaj çıtaları otomobilin şık tasarımını yansıtmış. Yeni Corolla’nın
ölçülerine baktığımızda model 4.62 metre uzunluğa, 1.77 metre genişliğe, 1.46
metre yüksekliğe sahip.
Aracın iç mekanına girdiğimizde tanıdık bir hacimle karşı
karşıya kalıyoruz. Direksiyon ve havalandırma kumandalarını, Auris’ten modelinden
biliyoruz. Sürüş pozisyonuna erişim oldukça kolay. Bu konuda direksiyon ve
koltuk ayarları en büyük yardımcınız. Ergonomi anlamında sıkıntısı bulunmayan
model direksiyon üzerindeki kumandalar ile bu konuda size yardımcı oluyor. Orta
konsolda model size 6.1 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran yer alıyor. Radio, CD
ve benzer multimedya işlemlerin hepsini yapabildiğimiz bu ekranda araçla ilgili
de bilgileri izlemek mümkün. Hemen altında çift bölmeli klima göze çarpıyor.
Küçük eşya gözü konusunda gerek kapı içlerinde gerek orta konsolda yeteri kadar
alan bulunuyor. Toyota Corolla geniş iç hacminin yanı sıra 452 litrelik bagaj
hacmine sahip.
Toyota Corolla’nın kalbinde sorunsuz motorlardan olan 1.6
benzinli ünite yer alıyor. Bu motor 132 beygir güç sunarken maksimum torkuda
4400d/d’da 160 Nm. Multidrive S adı verilen otomatik şanzıman tek kavrama
özelliğine sahip. 0’dan 100 kilometre hıza 11,1 saniye ulaşan araç, maksimum
190 kilometre hız yapıyor. Fabrika verilerine göre araç 100 kilometrede
ortalama 6.1 litrelik yakıt tüketimi gerçekleştirirken, bizim kullanımımız
boyunca 7.8 litrelik bir tüketim değeri kaydetti. Trafiğin daha sakin olduğu
zamanlarda ise araç 6 litre seviyelerini yakalıyor. Yüksek devirlerde de
oldukça canlı olan model yakıt tüketimi konusunda da abartıya kaçmıyor. Corolla’da
orta sertlikte bir süspansiyona yer verilmiş. Bu sayede otomobil yolda makul
bir konfor sunmasını biliyor. Model yalıtım konusunda başarılı; yol ve rüzgar
sesini kabin içine yansıtmıyor.
Yorumlar
Yorum Gönder